Spenat & fetaostpaj

Idag orkade jag gå och handla och valde att göra pajen som jag tänkte göra igår. Ångrar inte en sekund att jag gjorde det, för pajen blev riktigt god. Det är bra nu när jag är vegetarian för jag anstränger mig till att göra nyttig och god mat. Hade jag ätit kött så hade jag nog ätit korv och makaroner eller nått liknande allt för ofta. Men det är kul att laga mat och det är bra nu när jag har mycket tid på dagarna, då jag inte jobbar jättemycket än. Men detta är en paj som jag varmt rekommenderar till alla!


Recept spenat & fetaostpaj:
Pajdeg:
100g smör
2,5 dl mjöl
2 msk vatten

Fyllning:
400g spenat
150g fetaost
100g soltorkade tomater

Äggstanning:
3 ägg
2 dl matlagningsgrädde
salt & peppar

Gör pajskalet och låt det gräddas 15 min på 200 grader. Hacka sedan fetaosten och tomaterna i mindre bitar. Fördela sedan spenaten, fetaosten och tomaterna jämnt över pajen. Häll sedan på äggstanningen och grädda i 30-40 min på 200 grader.

Kommentarer
Malin

Andra vegetariska rätter som är goda är linssoppa och broccolisoppa! :)

2012-06-07 @ 00:04:01
URL: http://maaowliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0