Nu ännu grönare


Tidigare idag var jag ute och cyklade för att lära mig hitta lite. Ständigt dök det upp en reklamskylt som jag efter ett tag blev så otroligt arg på. Det var Preems reklam där det står ”nu ännu grönare”. De syftar på att det får in bättre bränsle för miljön. Men NEJ Preem, ni har aldrig varit gröna och ni kommer inte att bli det heller! Den dagen ni slutar att sälja drivmedel till fordon så kommer ni bli gröna.


Jag tycker det verkligen är dags för många att tänka över sin påverkan på miljön. Jag menar inte på att jag är perfekt, jag har mycket att själv förändra. Men jag funderar över mitt val, ett exempel är varje gång jag åkt upp till Piteå det senaste året, alla dessa gånger har jag åkt med tåg. Vi måste både på individ-, nationell och globalnivå göra förändringar för en bättre miljö. En förändring som är radikal, en förändring som gör skillnad, det är en förändring som vi måste se NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0