Pang!

I måndags så började hela klassen med en lek som heter mördarleken. Leken går ut på att alla fick varsin lapp med varsitt namn på, sen står det också ett ord och ett ställe på lappen. Det man ska göra är att man ska få personen att säga det ordet på det stället. Om man lyckas så säger man "pang, du är död!" och då får man den mördades lapp, så då har man alltså en ny person att döda. Jag trodde att jag skulle dö först, men än så länge lever jag och har idag lyckats död två personer! Jag lyckades döda Freddie i trapphuset genom att han sa stol och jag lyckades döda Jenny utomhus genom att hon sa papperskorg! Vi får se hur länge jag lyckas överleva denna lek, men förhoppningsvis ett tag till! :)

Kommentarer
Heidi

Vi körde också en mördarlek i min klass, fast där fick vi ett namn och sen skulle man "döda" personen utan att någon annan såg på med tex en låtsas kniv eller nått vapen. Jag vann.... Inte :(

2012-02-01 @ 21:58:41
URL: http://Www.livetenligtheidi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0