Samhället är fyllt av normer

Det finns hur mycket normer som helst. En stor norm som jag bryter mot är normen kring alkohol. Normen är att man ska dricka alkohol, frågan är inte om man ska börja dricka, utan den är när man ska börja dricka.
Igår när jag var på centralstationen i Stockholm, såg jag en kille sitta och sticka. Jag blev väldigt förvånad först, men sen tänkte jag fan vilken cool kille. Han vågade bryta mot normen, i vårt samhälle är det inte så att killar stickar, det är snarare farmor som gör det.. Han sket i vad folk tyckte, han gjorde det han kände för att göra!
Jag tycker fler ska våga bryta mot de normer som finns i vårt samhälle!

Kommentarer
Littlemonkeys - Elina, Ebba & Ellen

Vilken jättefin blogg du har! :D



Just nu har vi en veckans blogg tävling, vinnaren dras på fredag, så passa på att anmäla dig om du känner för det! ;)



Kram Littlemonkeys :)

2010-10-20 @ 13:16:27
URL: http://littlemonkeys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0