Finns det filmer man "måste" se innan man dör?

Jag ser väldigt mycket film, eller rättare sagt det går i perioder då jag ser väldigt mycket film. Men ändå har jag inte sett filmerna som enligt vissa man måste ha sett innan man dör. När jag säger att jag inte sett tex sagan om ringen så tittar vissa på mig som att jag kommer från en annan planet. 
Här är några filmer som jag uppfattar är filmer "måste" sett:
Alla Harry Potter filmer
Star wars filmerna
Sagan om ringen filmerna
Titanic
The notebook
Forrest gump
Pirates of the Caribbean 1-3
Spiderman (känns inte lika viktig som de andra, men fortfarande en sådan som man ska ha sett)

Jag har ju faktiskt sett några av dessa filmer. De fyra första Harry Potter filmerna, Titanic, The notebook, Forest Gump, och i helgen såg jag en del av Spiderman. 
Har faktiskt lite som mål i sommar att se alla Pirates of the Caribbean filmerna och även sagan om ringen filmerna. Star Wars har jag sett lite av, men det känns inte alls som någon film för mig. 
Det finns tre filmer till jag gärna vill se i sommar, inga "måste" filmer. Det är Twilight(eclipse), letters to Juliet och The last song. 

Har du någon film som du tycker är en film man "måste" se innan man dör?

Kommentarer
Emma

Leon och Scarface bl.a.!

2010-07-04 @ 04:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0