Som på räls

Uttrycket det går som på räls är ganska förstört av SJs alla förseningar, men jag verkar sitta på ett tåg som är i tid, det känns bra! Läste lite intressant fakta går i SJs tidning Kupé, det går att göra 15 000 tågresor för att komma upp i samma utsläppsmängd som en flygresa. Då är min fråga, varför tar inte alla tåg? I vissa tillfällen går det snabbare att åka tåg. Ett exempel är Stockholm - Göteborg. Tar man flyget måste man först till flygplatsen, vara där innan, flygresan till slutdestinationen, kanske vänta på bagage och sen ta sig till stan från flygplatsen. Det är något som i slutänden tar längre tid, kostar mer pengar och förstör vår planet mer.  

Anledning till att jag sitter på ett tåg just nu för att jag. Hilma och Robert ska på praktik i Borlänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0