Politik

Allt vi gör är påverkat av politiken. Efter torsdagens kommunfullmäktigemöte blev jag allt mer intresserad av att engagera mig partipolitiskt. Just nu är jag politiskt aktiv men inte partipolitiskt.
Skulle jag välja en sida att samarbeta med upplever jag att motsatt sida skulle bli så mycket svårare att samarbeta med. Det är som att jag då har stämplat "fiende - bör ej samtalas med!" i pannan.
Tyvärr är jag väldigt less på den smutskastning som är mellan partierna. Det var på Almedalsveckan förra sommaren jag reagerade på hur mycket man poängtera om vad de andra partierna gjorde fel och varför de var dåliga. Istället för att ägna ett helt tal med många åhörare till att tala gott om sitt eget parti!

Jag ska läsa på mig mer om vilket parti som passar mig, så snart kanske jag är partipolitiskt aktiv också! Vem vill ha mig som medlem i sitt parti? Vem kan lyckas värva mig? Vem kommer vara först att försöka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0