Fimpa!

Vi hade precis hittat oss perfekta platser på Timbuktus konsert på Liseberg, alla såg bra och vi var nöjda. Ett gäng ungdomar kommer upp bakom oss och något utav det första några av dem gjorde var att tända sina cigaretter. Där förstördes vår perfekta plats. Jag vände mig om mot dem och frågade om de kunde släcka sina cigaretter eftersom jag tycker det är jobbigt med rök speciellt då luften ofta är knapp i ett publikhav. En kille svarade mig lite argt att han inte skulle släcka sin cigg utan att jag fick ta och ställa mig någon annanstans. Hans kompisar höll inte riktigt med i hans svar och valde att släcka sina cigaretter, vilket jag uppskattade otroligt mycket.

Men det jag inte förstår är varför folk måste röka mitt i ett folkhav, jag förstår att det finns ett beroende som styr detta och vill man röka så fine, do it! Men det skulle vara trevligt att slippa det i publiken på en konsert. För det är inte speciellt lätt att byta plats hur som helst mitt i publiken och jag ska inte behöva ge upp min perfekta plats!

Jag vet att jag inte är den enda som tycker det är jobbigt med cigarettröken på konserter.  Nu är det högsäsong för alla konserter/festivaler runt om i Sverige och jag hoppas att ni rökare kan undvika att röka i publikerna, det är redan ont om luft där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0