Alla dessa dagar!

Jag har nyss sett debatt tillsammans med några från klassen och de sista minutrarna i debatt bestod om diskussionen om att HBTQ-personer känner sig kränkta m.m, de är hemskt att personer ska känna sig kränkta för sin sexuella läggning. Det fick mig även att tänka mer på alla dessa dagar och veckor som finns inplanerade i kalender så som internationella kvinnodagen, alla hjärtansdag och pride veckan. Varför ska dessa dagar finnas, misstro mig inte om att jag är emot jämdställdhet, kärlek och HBTQ, absolut inte! Det är bara skamligt att vi behöver dagar/veckor för att uppmärksamma det som borde vara självklart i samhället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0