Vegetariskt och LCHF

Min lunch igår var inte speciellt bra, jag hade inte hunnit vara och handla och jag satt barnvakt så det blev ett paket nudlar, men jag fick tänka till vilket nudelpaket jag tog, så att jag tog vegetarisk krydda.
Middagen blev dock väldigt intressant att göra, då den skulle både vara vegetarisk och LCHF, det blev tillslut en broccoligratäng. Sen åt jag kidneybönor med salsa till det, medan Elisa tillagade kyckling till. Jag valde att lägga till både paprika och soltorkade tomater i gratängen, man kan nog lägga i lite vad man vill Riktigt gott tycker jag att det blev!

Recept Broccoligratäng (4 port):
500g Fryst broccoli
2 st ägg
1 dl grädde
3 dl riven ost
1 Parprika
lite soltorkade tomater
0,5 dl keso
salt och peppar
Lägg i broccolin(och ev övriga grönsaker) i en form och blanda de övriga ingredienserna i en bunke och häll det över broccolin. Gratinera den på 225 grader i ca 15 minuter till den fått en fin färg.

Middagen

Jordgubbar och grädde till efterrätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0