Samhället behöver nyktra förebilder




Jag är nykterist! Inget jag skäms över nu. Men när jag gick i 7an-8an var det inget jag var stolt över. Ett grupptryck har alltid funnits med och det är något som aldrig kommer försvinna, men jag har lärt mig att stå emot grupptrycket.
Jag tycker det är viktigt med nyktra förebilder, vilket jag har haft. Mina två bröder och mina föräldrar har varit mina stora nyktra förebilder i mitt liv. Det är dem jag kan tacka för att jag är nykter idag, och jag tror speciellt mina bröder, just eftersom de är unga och nyktra. Självklart har fler personer varit nyktra förebilder för mig, många inom UNF, men de har kommit efter att jag blivit en självsäker nykterist.
Jag tror det är viktigt att man har någon förebild som är nykterist. Jag tycker det är jättebra med de offentliga personerna som är nykterister, t.ex. Adam Tensta, Björn Gustafsson, Doreen Månsson.
Det finns även två tjejer som är bland Sveriges största bloggare som är nykterister, det är underbara Clara och Foki! Jag hoppas att fler vågar stå för att de är nykterister, vågar stå emot grupptrycket och att fler träder fram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0